Direktlänk till inlägg 16 september 2014

Lyckan

Av Filippa Bräutigam - 16 september 2014 20:33

Vecka 11+1 idag. 

Det har varit allt annat än lätt att skafa barn denna gången men jag vågar äntligen andas ut och tro på det här! I april väntar vi alltså ett barn. Vägen dit har kantats av missfall och oro. Tårar i mängder men även glädje. 

Under tiden har vi hunnit gifta oss, min utbildning har tagi slut och jag har blivit lgitimerad. Sommaren har gått. Livet fortsatt som vanligt. Så kom plusset, igen. Jag vågade nästan inte hoppas. Under desa 12 vckor har vi hunnit med en hel del oro. Det började med kontroll på gynakuten då de misstänkte utomkvedshavandeskap. Istället visade ulraljudet ett för litet foster utan hjärtaktivitet. Två långa veckor av väntan följde. Jag trodde inte alls på att det kunde vara som det skulle. Men så kom kontrollultraljudet och där låg en frisk liten valnöt. Just så stor som den sulle vara och med ett hjärta som slog helt perfekt. 

Magen har börjat växa, svårt att dölja den nu. Folk har börjat fråga och jag kan inte ljuga. 

Om ett halvår får vi hålla bebis i vår famn!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 8 november 2014 21:45

Idag har vi kikat på brnvagn, vi beställde en. Vad det blev skriver jag i december när vi fått hämta ut den. då blir det livebilder på det nya mästerverket. Fick sålt donkeyn härom dagen och det resulterade i att vagnen betalade sig själv. Dessutom f...

Av Filippa Bräutigam - 29 oktober 2014 21:45


Knapa två veckor kvar till ultraljudet och jag tycker än så länge at min mage är ganka fin men oj vad stor jag börjar bli.Varit hemma hos en vän ikäll och bakat henns födelsedgstårta. Blev en tårta med dekor i halloweenstyle. Dock inget jag är särski...

Av Filippa Bräutigam - 13 oktober 2014 21:00


Inleder vecka 16 idag med bebisens första sparkar. Hade ju kunnat vara en sämre inledning på veckan om man säger så. Sparkarna känns dock inte som dom gjorde med Siri.  Sparkarna känns mer som tryck , som en liten boll som rullar runt långt ner i mag...

Av Filippa Bräutigam - 9 oktober 2014 21:00

Åh! Idag är en gråtdag! Frisören tog sig frihet att "göra det lite kortare" vilket resulterade i något som näsmast kan jämföras med halvsnagg. Dessutom klippte hon av mig luggen ocg jag ser på riktigt inte klok ut. Skulle till råga på det införsk...

Av Filippa Bräutigam - 5 oktober 2014 18:30


Alltså vad håller jag på med? Det är nästan skrämmande att se hur mycket vi männikor påverkas av hormoner. Jag känner mig stundtals som en helt ny människa, inte en vidare skarmig en.  Frans får skäll om han ställer matvaror fel i kylkåpet... och s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards